http://www.khandefun.ir

خنده فان – مجله تفریحی و سرگرمی طنز اقتصادیبررسی جزئیات اجرای راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان
شناسه خبر :10608
دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
6774 بازدید
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند. این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود به پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا می‌شود. بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی […]


به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند.

این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود به پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: پروژه راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان یک ابرپروژه مطرح است و باید به عنوان یک ابرپروژه باشد اما ما از روند این پروژه، مطالعات و همه موارد آن فعلاً رضایت خاصی نداریم.

سردار عبداللهی افزود: این پروژه در دو قطعه تهران تا قم و قم تا اصفهان اجرا خواهد شد که روسازی قم تا اصفهان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابراین گزارش مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راه‌آ‌هن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هم‌اکنون این پروژه در ۲ فاز تهران – قم – اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریع‌السیر در کشور است، گفت: پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه با جونیت چینی که LC را آورده است در این پروژه فعال هستند.

وی ادامه داد: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.

نورزاد با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه‌ها در این پروژه مستقر شده است، بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان داریم که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام شده بود.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.