http://www.khandefun.ir

خنده فان – مجله تفریحی و سرگرمی مطالب خواندنیبررسی امکان پذیری ازدواج انسان و أجنه
شناسه خبر :11838
چهارشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
640 بازدید
پ

درباره ازدواج انسان با جنّ، مى ‏توان استفاده‏ هایى از قرآن نمود، اگر چه این استفاده ‏ها قطعى نیست: حورالعین که براى بهشتیان خلق شده است، قابلیت ازدواج و آمیزش با انسان را دارد. قرآن مى ‏فرماید: («لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌ‏«)[۱]؛ «با این حوریان، قبل از شما، نه انسانى آمیزش کرده و […]


درباره ازدواج انسان با جنّ، مى ‏توان استفاده‏ هایى از قرآن نمود، اگر چه این استفاده ‏ها قطعى نیست:

حورالعین که براى بهشتیان خلق شده است، قابلیت ازدواج و آمیزش با انسان را دارد. قرآن مى ‏فرماید: («لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌ‏«)[۱]؛ «با این حوریان، قبل از شما، نه انسانى آمیزش کرده و نه جنى» و این، نشان دهنده آن است که جن مى‏ تواند با حوریان نیز آمیزش کند و الا این حرف (نفى تماس جنیان با حورى)، معنا نداشت. بنابراین ازدواج و آمیزش انسان‏ها با حوریان و یا اجنّه، ممکن است و محال عقلى نیست.
در آیه دیگرى آمده است: («وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً»)[۲]؛ «و از ایشان، هر که را توانستى، با آواى خود تحریک کن و با سواران و پیادگانت، بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد، شرکت کن و به ایشان وعده بده و شیطان، جز فریب، به آنها وعده نمى ‏دهد».
آیه در ارتباط با زمانى است که خدا، شیطان را از درگاه خویش راند و شیطان گفت: مى ‏روم بنده ‏هایت را گمراه مى ‏کنم و خدا فرمود: هر کارى مى‏ خواهى بکن؛ تا جایى که مى‏ فرماید: برو با آنها در مال و اولاد آنها شریک شو. مشارکت شیطان در اولاد و تولید نسل انسان، مى‏ تواند به چند صورت زیر فرض شود:
۱٫ کسانى که از زنا به وجود آمده ‏اند، زیرا این عمل از وسوسه ‏هاى شیطان است. از ابن‏ عباس نقل شده که مقصود از مشارکت شیطان در اولاد انسان، همین است و برخى روایات نیز ناظر به آن است.[۳]
۲٫ فرزندانى که نطفه آنها از مال حرام بسته مى ‏شود.[۴]
۳٫ مشارکت شیطان براى کسانى که هنگام عمل مجامعت، بسم الله نمى‏ گویند.[۵]
۴٫ مشارکت در نطفه کسانى که بغض اهل‏بیت (علیهم السلام) را دارند.[۶]
از برخى روایات استفاده مى‏ شود که این مشارکت، مستقیم است‏[۷] و شیطان، در عمل مجامعت وارد مى ‏شود؛ اگر چه براى انسان محسوس نیست.

پی نوشت:

[۱] سوره الرحمن، آیه ۷۴٫
[۲] سوره اسراء، آیه ۶۴٫
[۳] بحارالأنوار، ج ۶۹، ص ۱۰۰، باب ۹۸؛ «عن امیرالمؤمنین (علیه السلام) … وَ أَمَّا الْوَجْهُ الثَّالِثُ مِنَ الشِّرْکِ فَهُوَ شِرْکُ الزِّنَى قَالَ اللَّهُ تَعَالَى وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ …».
[۴] بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۳۴۲، باب ۴۱؛ «عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ شِرْکِ الشَّیْطَانِ قَوْلِهِ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ قَالَ مَا کَانَ مِنْ مَالٍ حَرَامٍ فَهُوَ شِرْکُ الشَّیْطَانِ قَالَ وَ یَکُونُ مَعَ الرَّجُلِ حَتَّى یُجَامِعُ فَیَکُونُ مِنْ نُطْفَتِهِ وَ نُطْفَهِ الرَّجُلِ إِذَا کَانَ حَرَاماً».

[۵] تفسیر القمى، ج ۲، ص ۲۲؛ «شرکه الشیطان فی الأولاد … و فی حدیث آخر إذا جامع الرجل أهله و لم یسم شارکه الشیطان».
[۶] الکافى، ج ۵، ص ۵۰۲؛ «… ثُمَّ قَالَ إِنَّ الشَّیْطَانَ لَیَجِی‏ءُ حَتَّى یَقْعُدَ مِنَ الْمَرْأَهِ کَمَا یَقْعُدُ الرَّجُلُ مِنْهَا وَ یُحْدِثُ کَمَا یُحْدِثُ وَ یَنْکِحُ کَمَا یَنْکِحُ قُلْتُ بِأَیِّ شَیْ‏ءٍ یُعْرَفُ ذَلِکَ قَالَ بِحُبِّنَا وَ بُغْضِنَا فَمَنْ أَحَبَّنَا کَانَ نُطْفَهَ الْعَبْدِ وَ مَنْ أَبْغَضَنَا کَانَ نُطْفَهَ الشَّیْطَانِ».
[۷] بحارالأنوار، ج ۱۸، ص ۸۸، باب ۹؛ «فَوَ اللَّهِ مَا أَبْغَضَکَ أَحَدٌ إِلَّا سَبَقَتْ نُطْفَتِی إِلَى رَحِمِ أُمِّهِ قَبْلَ نُطْفَهِأَبِیهِ وَ لَقَدْ شَارَکْتُ مُبْغِضِیکَ فِی الْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ».

تفسیر آیات برگزیده؛ مستشارى، علیرضا، ج‏۲ ؛ ص۸۳٫

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.